Friday, April 29, 2011

Bengang dan Lawak! Hahaha!

Hey readers! Hey stalkers too! This is my first short post.. (i guess) So, haha! I don't know how to start... It's not a interesting story but this was happen to me by evening...

BENGANG DAN BANGANG!!

Raaaaaaaawwwwrrr!!

Keluar dari sekolah terus tunggu bas mini.. Shit! Keluar pukul 12 sengah, bas sampai 1, bangang gila! Orang nak pergi sembahyang Jumaat ni! Rupa-rupanya, pemandu bas yang aku sayang tu takde, ganti pakcek yang lain. Aku tahu yang pakcik nie tak bawak bas Rawang-Ulu Yam.. Dia bawak bas Rawang-MK (x tau MK tue apa).. So, da la lambat! Bajet cool pakai spek! Nyampah siot! Sampai rumah pukul 1 suku.. Adoyai, nak makan lagi.. Hurmm, so bergegas laa aku pergi masjid. Nasib baik sempat.. =_=" Then, aku balik, tukar baju dan pergi pekan nak naik bas pergi sekola balik.. (ambil buku teks) So, aku tunggu laa pukul 2.30.. Bapak laa! Pukul 3 baru sampai... Masuk bas min... Lepas tu tak patah-patah balik.. Pehal nie!!! Aku da la lambat nak buka kiosk sekali.. Then, aku ade kenalan baru! (tepuk sikit)... haha, apa la sangat..  Sama-sama tunggu bas..Berkenalan dengan Pak Indon.. Haha! Dari Surabaya.. (eceh kenal betul).. Borak-borak jap.. Pastu datang bas mini yang lembab tue (dipandu oleh pakcik bajet cool)... Haish, naik jer laa..

LAWAK DAN MENYESAL!!!!!!!

Then, aku naik dengan penuh harapan.. Pastu gerak... Sampai Sungai Kamin.. Tetiba rase macam eksos bas jatuh.. Haaa!? Berhenti jap, pakcik tu cek. Takda pape, buat de je laa... Pastu gerak-gerak.. Sampai Tamu Hill.. Bas da lain macam sangat.. Aku da takut gile daa!! Rase macam bas nak meletup pulak.. Then, die berhenti tepi.. Enjin bas mati.. Dia cek-cek.. Pastu ada orang call pakcik tue. Tetiba dia cakap "Bas rosaklah!" WHAT THE HELL!!!!?? OMG!!!! First time beb aku naik bas mini yang kelak akan rosak di pertengahan jalan..! hahahah! Aku ter-gelak2 jer kat dalam bas tue.. Masalah nya, lagi sikit jer nak sampai sekolah.. kenape laaaaaaaa dia rosak time tu... So, dengan rase takde rasa, aku kuar and call Azmani.. 

Nampak? Tak nampak...?
Nampak tak? Wawawa.. Rosak bhai!


Lepak kat rumah Azmani jer la.. Paling dekat kout.. Takkan nak pergi rumah Cikgu Aziz kot.. Haha(tak lawak!)... So, lepak2 dekat rumah Azmani.. Cerite peristiwe.. Beliau tergelak-gelak hingga muka merah. Aku gelak sebab tengok dia gelak hingga muka merah.. Dasat!! So, lapar.. Beli ice-cream (rumah Azmani dekat ngan kedai siot!) Da beli ice-cream.. pergi taman pulak pepanas buta ni (idea Azmani).. So, balik tumpang kakak.. Cerita bende sama dekat mak.. Mak pun gelak.. Aku pun gelak tengok mak gelak.. (hahah!)

Peristiwa nie first time dan aku benci pakcik tue.. Nak uncle favorite aku.. Wawawa! Bye readers.. Hate typing...

No comments:

Post a Comment